حجت‌الاسلام والمسلمین دعاگو گفت: «بی تردید برخورد عادلانه با پیشتاز عرصه هتاکی و اتهام پراکنی، محاکمه و مجازات قانونی است».

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دعاگو، امام جمعه شمیرانات و عضو برجسته جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این پرسش که سخنان آقای احمدی‌نژاد چه تأثیری در رأی متدینین جامعه به وی دارد گفت: «در بین اکثر مردم به ویژه فرهیختگان، دانشگاهیان و متدینین دروغگوئی و توهین و تهمت به شخصیت‌های ملی نماد بی‌توجهی به پیام‌های دینی، ارزش‌های اخلاقی، ضوابط قانونی، منافع و مصالح ملی و نمودار بی کفایتی سیاسی است و جز ناآگاهان، مغرضان و برخورداران از ادبیات چاله میدانی هیچ کس دروغگوئی و هتاکی را نماد قهرمانی و شجاعت سیاسی نمی‌داند مردم از متانت، صداقت، فرهیختگی و سنجیدگی استقبال می‌کنند و از حریم شکنی، اتهام پراکنی و تعرض به شخصیت‌های ملی و ارکان اثرگذار در استقرار و ماندگاری و رشد و شکوفائی جمهوری اسلامی بیزارند».

وی افزود: «آنچه در مناظره انتخاباتی شب پنجشنبه گذشته روی داد در شأن نامزد ریاست جمهوری نبود از ارزش ریاست جمهوری در افکار عمومی کاست، اصولگرائی ادعائی را زیر سؤال برد، عزت و منزلت دینداری را به کاستی آلود، فضای مناسبات اجتماعی را به تشنج کشید و باب حرمت شکنی و هتاکی را در مقیاس ملی گشود».

امام جمعه شمیرانات تأکید کرد: «بی تردید برخورد عادلانه با پیشتاز عرصه هتاکی و اتهام پراکنی، محاکمه و مجازات قانونی است».

دعاگو در پاسخ به این پرسش که وظیفه نهادهای دینی، روحانیت، علما و متدینین جامعه در شرایط فعلی چیست تصریح کرد: «اکثر مردم، انسانها را با ارزش‌ها می‌سنجند و کجی‌ها و ناهنجاری‌های مدعیان دادگری و اصولگرائی را به حساب ارزشها نمی‌گذارند جامعه روحانیت، علماء و دینداران دفاع از ارزش‌های دینی و ملی، دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارکان نظام و یاران دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری را وظیفه خود می‌دانند و در برابر هتاکی‌ها و گستاخی‌ها واکنشی سخت نشان می‌دهند».

امام جمعه شمیرانات همچنین در پاسخ به این پرسش که مناظره پنجشنبه‌شب موسوی و احمدی‌نژاد چه تأثیری بر سبد رأی هرکدام دارد گفت: «متانت، صداقت، نجابت و منش انسانی آقای موسوی بر گستردگی حلقه آراء متدینین به ایشان افزود و بد منشی‌ها و گناهکاری رسوا از آراء آقای احمدی نژاد کاست. دروغگوئی و مردم فریبی هرگز محبوبیت و مقبولیت نمی‌آورد و قدرت مبتنی بر بی‌عدالتی و گناهکاری هرگز از استواری و پایداری برخوردار نمی‌شود».

این عضو جامعه روحانیت مبارز درباره واکنش احتمالی این جامعه نسبت به
اتهاماتی که آقای احمدی‌نژاد به دو عضو برجسته آن وارد کرده است نیز خاطرنشان کرد: «تصمیم انتخاباتی جامعه روحانیت مبنی بر عدم تعیین مصداق سنجیده و بسترساز گسترش آزادی و تصمیمات پسندیده است و برای جلوگیری از بداخلاقی‌ها و پاسخگوئی به تهمت پراکنی‌ها آماده روشنگری و تصمیم‌گیری است».

وی گفت: «مردم نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی را در پیدایش انقلاب، استقرار و ماندگاری نظام و پی ریزی و تقویت شکوه و شکوفائی ایران اسلامی هرگز فراموش نمی‌کنند و حجت الاسلام و المسلمین آقای ناطق نوری را از چهره های مؤثر در انقلاب اسلامی و استحکام و اقتدار جمهوری اسلامی می‌دانند».

دعاگو در پایان تأکید کرد: «متعرضان به شخصیت‌های ملی با سقوط از مناصب قدرت از یاد می‌روند و در فرجام عملکرد خویش به روزگار سیاه می‌نشینند. این افراد باید اندازه خود را بشناسند، از اعتبار جمهوری اسلامی پاسداری کنند، از خدا و روز جزا بترسند و بر ناهنجاری، گناهکاری، ارزش سوزی و حرمت شکنی اصرار نورزند».مرجع : افتاب
سه شنبه نوزدهم 3 1388
X