جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف در واکنش به بداخلاقی‌های انتخاباتی صورت گرفته در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، نامه سرگشاده‌ای خطاب به آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه نوشتند.فارس، در نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به رئیس قوه قضائیه آمده است: امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و بالندگی و استقرار ارزش‌های ناب آن، بیش از پیش شاهد آزادی در بیان و مطالبه مردم از مسئولین هستیم. اما برخی سودجویان از این فضا به نفع مطامع پست خود استفاده کرده و امروز در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فضای آلوده‌ای را در کشور بوجود آورده اند که بدون شک در طول تاریخ انقلاب بی‌سابقه بوده است.
این نامه با تأکید بر اینکه دولت نهم در طول چهار سال فعالیت، با بیشترین حجم حملات مواجه شد اما همیشه به تمام تخریب‌ها و توهین‌ها، به دیده اغماض نگریسته شد، می‌افزاید: رئیس‌ جمهور نیز، بزرگوارانه از کنار آنها گذشت ولی این بخشش‌ها و بزرگواری‌ها نه تنها هرزه‌گویان را از رفتارشان پشیمان و شرمنده نکرد، بلکه هر روز بر گستاخیشان افزود. لازم به توضیح نیست که روی سخن با منتقدان منصف و دلسوزان مصلح انقلاب نیست و ما حساب منتقدان را از کسانی که تخریب شخصیت و توهین به ملت می‌‌کنند، جدا می‌کنیم. اما به هر روی با سکوت چهار ساله قوه محترم قضائیه -که ما آن را متولی حفظ حریم اخلاق در جامعه می‌دانیم- شرایط نابسامانی از نظر اخلاقی بر جامعه حاکم شده است.
نویسندگان این نامه با تأکید بر اینکه امروز برخی کاندیداها برای پیمودن پله‌های قدرت و دست یافتن به کرسی ریاست‌جمهوری، تمام ارزش‌های اخلاقی را زیر پا می‌گذارند، افزوده‌اند: امروز در همایشی که تحت عنوان "حمایت " از یک کاندیدا، برپا می‌شود، غیر از تخریب و توهین به رئیس‌جمهور و ملت، چیزی دیده نمی‌شود. امروز کسانی با مصونیت‌تراشی برای خود و سوء‌استفاده از جایگاه خانوادگی، قبیح‌ترین الفاظ را علیه دولت بکار می‌‌برند. امروز سوءاستفاده از نمادهای مذهبی و در عین حال بی‌عفتی‌ها و اختلاط‌های نامشروع، آن هم در ایام فاطمیه، صحنه دردناک برنامه‌های تبلیغاتی شده. و این نه مسئله سیاسی است نه موضوع تبلیغاتی و انتخاباتی، بلکه زنگ خطری برای انقلاب ماست؛ انقلابی که بر پایه اخلاق و انصاف و کرامت انسانی و با الگوگیری از هدف متعالی و سنت نبوی مکارم‌الاخلاق، شکل گرفت.
در ادامه این نامه آمده است: ما مرجعی جز قوه محترم قضائیه برای برخورد با خاطیان و برگرداندن امنیت اخلاقی به فضای کشور، نمی‌شناسیم. بر هرزه‌گویان و سخن‌چینان که حرجی نیست! کسانی که روزی به امام(ره) و شهدا و ائمه(علیهم‌السلام)، گستاخانه توهین می‌کردند را که با نامه‌نگاری و موعظه نمی‌توان از کارشان نهی کرد.
نویسندگان این نامه خطاب به مسئولان قضایی تأکید کرده‌اند: اما حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، از شما انتظار داریم، از قوه قضائیه و مراجع ذی‌صلاح انتظار داریم وجز شما هیج مرجعی را در این رابطه نمی‌شناسیم. چطور می‌شود طلبه عدالت‌خواهی که به دزدی و زمین‌خواری چپاولگران بیت‌المال اعتراض می‌کند، به جرم تشویش اذهان عمومی به زندان می‌افتد؟ چطور می‌شود محقق و پژوهشگری که به فساد مالی و اداری دانشگاه آزاد اعتراض می‌کند، دادگاهی می‌شود؟ چطور می‌شود با دانشجویان دست خالی حامی مستضعفین، به خاطر انتشار مطلبی علیه مافیاهای نفتی کشور، برخورد می‌شود؟ اما غارت‌گران آبروی مردم، فتنه‌گران اخلاق اجتماعی و جانیان کرامت انسانی، آزادند؟ و به لجن‌پراکنی و شبه‌افکنی خود ادامه می‌‌دهند و هر روز هم بر جنایت خود حریص‌تر می‌شوند.
در پایان این نامه آمده است: خواهشمندیم به این نامه به چشم یک بیانیه سیاسی نگاه نکنید. اینها فریادهایی از سردرد و نگرانی‌هایی برای آینده انقلاب است. بدون شک رئیس جمهور آینده هرکس که باشد با این فضای آلوده، به هیچ‌وجه امنیت اخلاقی برای فعالیت و پیش‌بردن اهداف نظام، نخواهد داشت. در اسلام عزیز ما که حفظ آبروی افراد از حفظ جانشان مهمتر است و روی آن بیشتر از هرچیزی تاکید شده است، سکوت در برابر از بین رفتن حرمت‌ها و ریختن آبرو و عزت انسان‌ها، به هیچ‌وجه مجاز شمرده نشده است. این بسیار رنج‌آور و دردناک است که امروز، در پی سکوت قوه قضائیه و بوجود آمدن شرایط موجود، بزرگان نظام و ستون‌های انقلاب - که رویش همین کاندیداها از برکت وجود آنهاست- بگویند: "کاش مرده بودیم و این حرف‌ها را نمی‌شنیدیم ".

سه شنبه پنجم 3 1388
X