یک شبکه خبری آمریکایی با ارائه گزارش لحظه به لحظه از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، میزان مشارکت مردم در انتخابات امروز را در 30 سال گذشته بی سابقه دانست.
خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت : از ساعتها پیش از آغاز به کار حوزه های رای گیری، مردم در صفوف طولانی برای رای دادن به انتظار ایستاده بودند.

وی افزود : حوزه های رای گیری در مدارس و مساجد تهران و سراسر ایران قرار دارد و مردم به این اماکن برای دادن رای مراجعه می کنند.

علاوه بر سی.ان.ان، شبکه خبری بی.بی.سی نیز با پوشش گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران، این رویداد سیاسی را بی سابقه توصیف کرد.

در همین رابطه "جان سیمسون" خبرنگار شبکه بی.بی.سی که پیش از این و همزمان با پیروزی انقلاب و انتخاباتهای گذشته نیز سابقه حضور در ایران را داشته است؛ در گفتگو با خبرنگار مهر، با پرشور توصیف کردن انتخابات ریاست جمهوری ایران اظهار داشت : من پیش از این نیز در انتخابات مختلف در ایران حضور داشتم و مشارکت مردم ایران را در انتخابات مختلف دیده ام و معتقدم این دوره از هر نظر با انتخابات گذشته متفاوت است.

وی افزود : برخلاف 4 سال گذشته در این دوره جوانان با شور و اشتیاق بیشتری پای صندوقهای رای حاضر هستند و این هیجان خاصی به انتخابات ایران داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در بخشهای مختلف خبری گزارشهای خود را به شبکه بی.بی.سی ارسال کرده است، اظهار داشت : چنین حضور گسترده ای در انتخابات برای من جذابیتهای خاصی داشته وعلت عمده ای که ایران را برای سفرهای خبری انتخاب می کنم همین حضور متفاوت مردم ایران است.
 
X